home | eindgebruiker | referenties
De communicatie en begeleiding bij de introductie van een nieuw telefoonsysteem wordt sterk onderschat bij implementatiebegeleiders, maar is zeer bepalend voor
een goede ontvangst bij eindgebruikers.
Vaak gehoorde geluiden als "een telefoon behoeft toch geen instructie..." of "hoe moeilijk kan het zijn..." zijn eerder regel dan uitzondering.
Dit is zeker een gemiste kans want met het organiseren van gebruikerstraingen en informatiesessies kun je veel goodwill opbouwen bij de klant. Daarnaast bespaar je hiermee
tevens veel support vragen, want gebruikersinstructies worden doorgaans slecht gelezen. Een vraag die tijdens een telecom project meer
"Van mijn werkgever mocht ik recent een telefoniste training volgen. Hier was ik erg blij mee niet alleen omdat ik leergierig ben, maar ook omdat ik hier heel veel aan
heb gehad. Nu ik dit weet had ik dit veel eerder willen volgen, ik werk al 3 jaar als telefoniste".
Tijdens de telefoontraining heb ik een hoop tips gekregen, over waar je op moet letten als je een oproep beantwoordt en een gesprek voert. Ook kreeg ik een tip over mijn
spreektempo en ik praat nu veel rustiger aan de telefoon. Ik merk aan de klanten dat zij dit erg prettig vinden, en ik raak er zelf ook minder “gestrest” van.
Tevens ben ik nu veel actiever met mijn gesprek bezig. Ik voer nu echt een gesprek met iemand, in plaats van met meerdere dingen tegelijk bezig te zijn, en meer
Smart Training heeft voor ons de trainingen verzorgd rondom de introductie van ons nieuwe communicatiesysteem, de Altigen.
De manier waarop dit gebeurd is was zondermeer heel prettig te noemen. De kennis van het systeem en het inlevingsvermogen van de trainer richting onze medewerkers
was groot. De trainers van Smart Training bevelen we van harte aan. meer
® smart abt 2013
Home
Partnerportaal
Eindgebruiker
Over Smart ABT