home | FAQ
Veelgestelde vragen (FAQ)
Doet smart dus meer dan training ?
JA ! We hebben in de afgelopen jaren zoveel kennis opgebouwd dat we deze graag aan onze partners
en hun klanten ter beschikking stellen. Sinds 2008 hebben we een aantal nieuwe diensten ontwikkeld,
die voor, tijdens en na implementatie worden geboden.
Doet Smart dan ook consultancy ?
We doen advies. Consultancy is een wat beladen woord dat impliceert dat er veel uren moeten worden besteed.
Smart doet wel pragmatisch onderzoek en advies dat gericht is op de implementatie maar houdt de kosten
beperkt en laat ruimte voor andere adviseurs en uiteraard partners.
Test uw kennis
Heeft u instructie gehad op een toestel?
Van een aantal toestellen bieden we
inmiddels een online toets!
Adviseren jullie ook over de aanschaf ?
Nee, dat laten we aan onze partners over. We helpen wel met demo ondersteuning maar onze
diensten beginnen juist als de klant de handtekening gezet heeft.
Waarom huurt de klant jullie niet rechtstreeks in ?
Onze partners willen een breed pakket aanbieden en dienstverlening hoort daarbij. Het getuigt van
professionaliteit als de partner het aanbiedt en niet verwijst naar een derde partij. Bovendien begrijpt de klant
Tips bij aanschaf
Gaat u aanbesteden of
offertes opvragen?
Lees dan onze gratis tips!
ook dat deze diensten noodzakelijk en niet optioneel zijn als ze in de offerte vermeld staan naast de apparatuur.
Na oplevering kan het eventueel wel.
Kunnen onze mensen dit niet ?
Ieder zijn vak. Het is ons gebleken dat technisch georiënteerde bedrijven altijd met de techniek bezig zijn.
De klant verwacht dit ook. De aandacht gaat uit naar oplevering van de techniek, zelfs als er ‘consultants’ van
de partner zelf zijn. Smart bemoeit zich daar niet mee, zodat de klant focus krijgt op de bedrijfsprocessen
en menselijke kant.
Onze verkopers zijn ook al adviseur, dan is Smart toch niet nodig ?
Dit is juist waar Smart helpt. De verkoper adviseert en hoopt dat na de verkoop dit advies wordt geborgd.
Technici richten zich op de techniek en gaan ervan uit dat de klant zelf de rest doet en de klant verwacht het
vaak juist van de leverancier. Smart gaat verder waar de verkoper stopt. Met de oplossing die de verkoper
voor ogen heeft, niet met het product.
Communicatietraining
In het verlengde van onze diensten
of los verkrijgbaar: Training
intermenselijke communicatie
Werkt dit niet kostenverhogend ?
Het werkt vooral transparanter. De kosten moeten gemaakt worden, door de klant of door de leverancier
of door een derde. Vaak worden ze vergeten en ontstaat de discussie wie ze gaat dragen. Nu krijgt de klant de
offerte en als hij het niet afneemt, moet ie het dus zelf doen. Neemt ie het wel af, dan is de winst voor
onze partner want het scheelt uren voor de projectleider, technici en vaak ook voor de verkoper...
® smart abt 2013
Home
Partnerportaal
Eindgebruiker
Over Smart ABT